Dla właścicieli firm liczy się jakość i szybkość, cenią sobie oszczędność czasu i łatwość zamówienia produktu czy usługi. Dlatego tak ważne jest podkreślanie w przekazie reklamowym korzyści. Również tych finansowych, bo właściciele firm nie podejmują decyzji pod wpływem emocji, ich zakupy są przemyślane i skalkulowane.
Właściciele firm częściej słuchają stacji radiowych, niż przeciętny Polak. Każdego dnia 81,4 proc. osób z tego targetu włącza radio, w każdym tygodniu jest to już 95 proc.
Właściciele firm spędzają z radiem średnio 298 minut w ciągu dnia. Jedna trzecia z nich ma włączony odbiornik przez ponad 6 godzin dziennie.
Dotarcie do tego targetu poprzez radio jest tym łatwiejsze, że wiele stacji jest wprost skierowanych do menedżerów, dyrektorów, prezesów, przedstawicieli wolnych zawodów czy właśnie właścicieli firm. Co szósty słuchacz takich stacji jak Chilli Zet, RMF Classic czy Tok FM to właśnie właściciel firmy. Emisja spotów w takiej stacji może być efektywnym i względnie tanim sposobem dotarcia do tej grupy docelowej lub idealnym uzupełnieniem szerszej kampanii w mediach mainstreamowych.
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, VII-IX 2011