Trzeci Radiowy Charytatywny Blok Reklamowy zebrał 120 tys. zł dla dzieci z wadami słuchu

170 rozgłośni z całej Polski nadało już po raz trzeci Charytatywny Blok Reklamowy. Dzięki wsparciu szóstki reklamodawców udało się uzbierać 120 tys. zł, które zostaną przeznaczone na rzecz dzieci z wadami słuchu.

Charytatywny Blok Reklamowy jest jednym z elementów obchodzonego 11 kwietnia Polskiego Dnia Radia. Rano, pomiędzy 8:00 a 8:30, 170 stacji należących do pięciu grup radiowych skupionych w inicjatywie I Love Radio, nadało wspólny, wyjątkowy Blok Charytatywny. Aby wesprzeć akcję wystarczyło kupić jedną z sześciu spotów-cegiełek. W tym roku akcję wsparli: Honda, Media Expert, Media Markt, Polpharma (z marką Fonix), Viessmann (właściciel Fundacji Świadomi Klimatu oraz portalu Superbabka.pl) oraz Toyota Motor Poland. Blok Charytatywny usłyszało w tym roku ponad 6,8 mln Polaków*.

Dzięki zaangażowaniu reklamodawców 120 tys. zł trafi na konto wspieranego przez I Love Radio od trzech lat Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu z Krosna. Stowarzyszenie prowadzi terapie, organizuje turnusy rehabilitacyjne i zajęcia integracyjne. Dodatkowo prowadzi grupy wsparcia dla rodziców dzieci z wadami słuchu.

Do tej pory, dzięki środkom z Bloków Charytatywnych organizowanych co roku 11 kwietnia przez I Love Radio, Stowarzyszenie sfinansowało rehabilitację domową dla 110 dzieci do 4 roku życia oraz turnusy rehabilitacyjne w Mrzeżynie, Darłówku i Warszawie, w których wzięło udział 118 dzieci.

Blok Charytatywny jest jednym z elementów obchodów Dnia Radia, które wspólnie zorganizowały stacje zrzeszone w projekcie I Love Radio. Tradycyjnie na antenach stacji można tego dnia usłyszeć specjalne wydania audycji poświęconych radiu, konkursy, zabawy, sondy uliczne oraz podejrzeć radio od kuchni. Zdjęcia oraz relacje z wydarzeń antenowych będą publikowane na stronie www.iloveradio.pl.

I Love Radio to wspólna akcja pięciu największych nadawców radiowych, której celem jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego poprzez działania promocyjne, edukacyjne i badawcze. Projekt realizowany jest wspólnie przez największe, na co dzień konkurujące ze sobą grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF, Grupę ZPR Media oraz Polskie Radio.

*źródło: Radio Track, Kantar Polska, 12.2018-02.2018, audytorium średniego kwadransa, pasmo 8:00-8:30, badany dzień: czwartek.