Sobota ważna reklamowo
Weekendy to równie istotny czas dla radia, jak dni powszednie. Zasięg dzienny radia wynosi wówczas ponad 74 proc., co oznacza, że w soboty i niedziele przed odbiornikami to medium gromadzi ponad 22 mln osób.
Skuteczna kampania reklamowa nie musi oznaczać emisji spotów tylko w dni powszednie. Weekendy to czas, kiedy odbiorcy inaczej słuchają radia: mogą się na nim bardziej skupić, bo nie rozprasza ich praca. Uważniej słuchają audycji również dlatego, że wiele stacji wprowadza właśnie do weekendowych ramówek atrakcyjne programy takie jak Brit 40 w Radiu Eska, czy „Wolne żarty” w RMF FM. Często są to autorskie magazyny, prowadzone przez gwiazdy, takie jak Beata Pawlikowska („Świat według blondynki” w Radiu Zet) czy Andrzej Krzywy („Krzywy live” w Złotych Przebojach).
Między innymi atrakcyjne programy sprawiają, że w weekendy radio gromadzi 22,2 mln osób (w okresie I-VII 2010). Zasięg dzienny w weekendy wyniósł 73,3 proc.
Średni czas słuchania radia w weekendy to 240 minut. Najwięcej osób słucha radia w godzinach 8-14, kiedy zasięg w każdym kwadransie wynosi między 20 a 25 proc. To oznacza, że radio gromadzi wówczas między 6,2 mln a 7,5 mln osób.
Szczególnie ważna dla reklamodawców jest sobota – to wtedy wiele osób wybiera się samochodem na zakupy i właśnie w aucie ma ostatni kontakt z reklamą. To właśnie te spoty mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe podejmowane przez klientów w sklepach.
Zasięg w kwadransach w soboty w godzinach 8-14 oscyluje wokół 25 proc., a w szczytowych momentach wynosi 27,2 proc. W każdym kwadransie radia słucha wtedy ponad 8 mln osób.
Weekendowi słuchacze to w większości mężczyźni (51,4 proc.), w wieku 25-39 lat (29,6 proc.) i 40-59 (36,4 proc.), z wykształceniem średnim (47,1 proc.).
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC