W ubiegłym roku odwrócony został trend średniego czasu słuchania – czas poświęcany na słuchanie radia przez przeciętnego Polaka znów rośnie i w ub.r. wyniósł nieco ponad 282 minuty. Ponad połowa słuchaczy (52 proc.) spędza przy radiu trzy godziny dziennie lub więcej.
Do godziny 16 radio jest medium o największym zasięgu – najczęściej jest słuchane rano w domu i w ciągu dnia w pracy. Dopiero około godz. 16 większy zasięg ma telewizja, która tradycyjnie dominuje wieczorem.
W różnych grupach wiekowych zasięg dzienny radia kształtuje się w różny sposób. Wśród osób dorosłych (25-59 lat) szczyt słuchalności w dni powszednie występuje w godzinach 8-15. Tymczasem osoby młode (15-24 lat) słuchają radia równomiernie przez cały dzień. Dopiero około godz. 23 widać wyraźny spadek zasięgu radia ogółem w tej grupie.
Połowa słuchaczy wybiera więcej niż jedną stację radiową. Najwierniejsze jednej stacji są osoby najstarsze. Aż 63 proc. respondentów powyżej 60 roku życia deklaruje, że słucha tylko jednej stacji w ciągu dnia, zaledwie 24 proc. mówi, że słucha dwóch rozgłośni. Wśród młodzieży (15-24 lat) tylko 44 proc. jest wierna swojemu radiu, co trzeci ankietowany słucha dwóch stacji.
Słuchacze radia to w większości osoby w wieku 25-59 lat (66 proc.), z wykształceniem średnim lub wyższym (68 proc.), z zarobkami powyżej średniej, ze wszystkich grup zawodowych.