Rekord słuchalności wśród dorosłych mężczyzn

Mężczyźni w wieku powyżej 30 lat, ze średnich i dużych miast, dobrze zarabiający, są atrakcyjnym targetem dla reklamodawców z takich sektorów jak motoryzacja, bankowość, ubezpieczenia, ubrania, dobra luksusowe.

Jednym ze skuteczniejszych kanałów dotarcia jest radio, którego słucha prawie 85 proc. osób z tej grupy, przez prawie 5 godzin dziennie. 

Dorośli mężczyźni, zarabiający powyżej średniej krajowej, ze średnich i dużych miast, przy wyborze produktów kierują się częściej jakością, dlatego są targetem wielu producentów dóbr z wyższej półki. Są w stanie więcej zapłacić, by mieć pewność niezawodności i skuteczności.
To oni też podejmują decyzje nt. kluczowych zakupów w swoich domach, np. tych związanych z dziećmi czy wyborem samochodu dla całej rodziny. Jako osoby dobrze zarabiające, nie martwiące się o przyszłość finansową swoją i swoich najbliższych, mogą wydawać pieniądze na realizację swoich zainteresowań i hobby. Ta grupa to jednak nielojalni klienci, którzy lubią podążać za nowościami, dlatego wciąż trzeba o nich walczyć i przekonywać do swoich produktów.

Z przekazem reklamowym można do tego targetu dotrzeć przez radio. Zasięg dzienny wśród mężczyzn w wieku 30-45 lat z miast powyżej 200 tys. mieszkańców wynosił w ub.r. 83,8 proc. i był najwyższy w tej kategorii słuchaczy w historii badań. Znacząco przewyższał też zasięg radia w całej populacji (78 proc.). Średnio dziennie na słuchanie radia mężczyźni z tej grupy
poświęcali 295 minuty.

Bardzo wysoki zasięg, powyżej 30 proc., utrzymuje się przez większość dnia – już od godz. 7 rano aż do 17. Najwyższy jest między 8 a 9, kiedy radio ma włączone 36,8 proc. mężczyzn z tego targetu.
Ale nawet wieczorem wielu mężczyznom wciąż towarzyszy radio – dopiero po godz. 22 zasięg spada poniżej 10 proc.

Do dorosłych mężczyzn tym łatwiej dotrzeć przez radio, że ponad połowa z nich słucha go w samochodzie, gdzie są odizolowani od świata zewnętrznego, skupieni na przekazie.

Wszystkie dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, I-XII 2010