RAPORTY Raport AdBranch: Udział poszczególnych mediów w wydatkach reklamowych firm motoryzacyjnych w 2015 roku

W 2015 roku firmy z branży motoryzacyjnej wydały na reklamę cennikowo blisko 1,8 mld zł. Z tego 33 proc. – 577,6 mln – przeznaczone było na reklamę radiową.

Dla branży motoryzacyjnej radio to bardzo ważne medium. Niektórzy marketerzy wydawali na kampanie radiowe nawet połowę swojego budżetu reklamowego (wszystkie dane cennikowe, źródło: Kantar Media).

Od 2011 wydatki na radio sektorze motoryzacyjnym rosną. Przez 4 lata wzrost wyniósł 245,1 mln zł.

Targetem branży motoryzacyjnej są kierowcy.

W 2015 roku każdego dnia radia w samochodzie słuchało średnio 11 mln osób. (Radio Track, osoby w wieku15-75 lat, cała Polska, miejsce słuchania: samochód)

TOP 5 reklamodawców 2015 roku stanowią Volkswagen Group Polska, Renault Polska, Toyota Motor Poland, Citroen Polska i Mercedes-Benz Polska.

Suma wszystkich reklamodawców wyniosła 680.

Wśród najbardziej „radiowych” brandów motoryzacyjnych znajduje się Audi, które w 2015 roku ponad dwukrotnie zwiększyło budżet reklamowy. Większość tego wzrostu skonsumowało radio.

Motywem zwiększenia wydatków na reklamę – w porównaniu z rokiem 2014 budżet zwiększono o ponad 20 mln (dane cennikowe, Kantar Media) – było wprowadzenie nowych modeli.

„W 2015 roku Audi wprowadziło do sprzedaży dwa nowe, ważne modele: Audi Q7 i Audi A4, które adresowane są do wielu grup odbiorców. Spowodowało to koncentrację   i wzrost wydatków reklamowych w różnych mediach” – mówi Leszek Kempiński PR Manager Audi.

Pobierz pełen raport „AdBranch Motoryzacja: Udział poszczególnych mediów w wydatkach reklamowych firm motoryzacyjnych w 2015 roku”