Radio Track w głównym nurcie europejskich badań radia

Badanie słuchalności radia w Polsce prowadzone jest zgodne ze standardami stosowanymi w większości krajów europejskich. Obecnie w Europie zdecydowanie dominuje metoda Day After Recall (DAR), realizowana zarówno na największych, jak i na niewielkich rynkach radiowych. W Polsce DAR uzupełniany jest panelem dzienniczkowym, wspierającym planowanie kampanii reklamowych.

Day After Recall (CATI, CAPI) jest obecnie najpopularniejszą metodą badań radia w Europie stosowaną na wiodących rynkach radiowych, m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Portugalii, Grecji, a także w Czechach, Słowacji i Bułgarii oraz na Ukrainie i Łotwie. W krajach skandynawskich badania DAR współistnieją z badaniami pasywnymi, służąc do pomiaru słuchalności stacji lokalnych i regionalnych. Z kolei na pięciu europejskich rynkach (Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Węgry, Finlandia) funkcjonują badania dzienniczkowe: papierowe, CAWI, mobile. Islandia i Szwajcaria prowadzą wyłącznie badania pasywne.

Radio Track jest jednym z największych badań radia w Europie, gdyż co miesiąc realizowane jest na próbie siedmiu tysięcy respondentów. Jest także największym, prowadzonym w sposób ciągły, badaniem w Polsce, które od ponad 20 lat dostarcza informacji o rodzimym rynku radiowym, zarówno ogólnokrajowym, jak i regionalnym i lokalnym – mówi Jan M. Kujawski, główny konsultant Komitetu Badań Radiowych.