Radio na fali! Ponad 72 proc. Polaków słucha radia codziennie.
Dziennie 72,1 proc. Polaków słuchało radia w pierwszym półroczu 2019 – wynika z najnowszych danych badania Radio Track.
W pierwszym półroczu radio włączało codziennie 72,1 proc. Polaków czyli prawie 22 mln osób w wieku od 15-75 lat. Każda z nich słuchała radia średnio prawie 4,5 godziny dziennie (268 minut).
Rekordowo, bo już prawie 15% Polaków słucha radia w pracy (4,5 mln osób), średnio każdego dnia przez ponad 6 godzin (386 min). W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku wzrosła słuchalność radia w samochodzie. Aż 41 proc. Polaków (ponad 12 mln) podróżuje w towarzystwie radia, a średni czas słuchania wynosi 118 min. Niezmiennie od lat dwa silne drive time’y wśród osób słuchających radia w aucie to dni powszednie w godzinach od 7 do 9 oraz od 15 do 17.
Najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 75,4 proc. z nich słuchało radia) oraz w wieku 40-59 lat (każdego dnia 75,3 proc. z nich słuchało radia). Na wysokim poziomie utrzymuje się dzienny zasięg słuchalności radia także wśród młodzieży w wieku 15-24 lat, który wynosi 68,6 proc.
Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. W minionym półroczu radia dziennie słuchało 76,8 proc. osób z wyższym wykształceniem oraz 73,7 proc. z wykształceniem średnim. Najwyższe zasięgi radia notowane są w kategoriach zawodowych wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów czy właścicieli firm.
Dane: Radio Track, Kantar Polska na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Fala I-VI 2019. Badanie zrealizowane na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15-75 lat.
Kontakt dla mediów:
Anna Wiater
rzecznik prasowy KBR