Prawie połowa mężczyzn słucha radia w samochodzie

Każdego dnia ponad 82 proc. mężczyzn słucha radia, średnio przez 261 minut. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych mężczyzn, pracujących na kierowniczych stanowiskach, właścicieli firm, pracowników umysłowych. Blisko połowa słuchaczy-mężczyzn włącza radio w samochodzie.

 Pomimo, że mężczyźni rzadziej niż kobiety robią codzienne zakupy, to w dalszym ciągu mają decydujące zdanie przy kupnie samochodów, sprzętu RTV i AGD, produktów finansowych.

Mężczyzn do zakupu trzeba przekonać, bo ich wybory są racjonalne i poprzedzone analizami produktu. Znajomość marki, m.in. z przekazów reklamowych, jest ważna, bo najczęściej ufają znanym produktom.

Mężczyźni chcą być wyjątkowi, cenią ekskluzywność, lubią nowinki technologiczne i gadżety, którymi mogą się podzielić z innymi. Według analizy portalu SalesNews.pl, proces zakupowy mężczyzny następuje w sposób liniowy – pojawia się potrzeba nabycia produktu, następnie dokonywany jest wybór najistotniejszych cech, wybór sklepu, wizyta w sklepie i zakup produktu.

Radio jest jednym ze skutecznych środków dotarcia do mężczyzn z komunikatem. Codziennie radio w 2011 roku włączało 82,3 proc., czyli 12,1 mln mężczyzn w wieku 15-75 lat. Co najmniej raz w tygodniu radia słucha już 96 proc. mężczyzn. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych dorosłych – 84,9 proc. w wieku 25-39 lat słucha radia codziennie.

Mężczyźni dużo częściej niż kobiety słuchają radia w samochodach, co jest o tyle zrozumiałe, że częściej siadają za kierownicą. 43,1 proc. mężczyzn deklarowało słuchanie radia w samochodzie przynajmniej raz dziennie. Dotarcie z przekazem reklamowym akurat w tym momencie może okazać się najskuteczniejszą formą promocji. Słuchania radia w aucie daje możliwość zrelaksowania się, odstresowania i – co najważniejsze – odizolowania od zewnętrznego świata (tzw. cocooning, polegający na odcinaniu się od zbyt dużej ilości bodźców i tworzeniu własnej strefy bezpieczeństwa i komfortu). Dzięki temu kierowca może skupić się na muzyce, wiadomościach, ulubionych audycjach, a także przekazie reklamowym.
Bardzo wyraźne dwa drive time’y wśród mężczyzn widać w dni powszednie – w godz. 7-9 i 15-17.

Najwyższe zasięgi radio notuje wśród mężczyzn, którzy są właścicielami firm, przedstawicielami wolnych zawodów i pracują na kierowniczych stanowiskach.

 

 

 

Dane słuchalności: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-XII 2011