Matka Polka słuchaczka – słuchalność radia wśród matek z dziećmi

Młode matki są grupą docelową przede wszystkim produktów związanych z pielęgnacją i wychowywaniem dzieci. Tym bardziej atrakcyjną, że w trosce o dziecko kierują się częściej jakością produktu niż jego ceną i są lojalne w stosunku do sprawdzonych przez siebie marek.
Matki większość czasu spędzają w domu, a tam towarzyszy im radio, którego słuchają średnio przez 250 minut dziennie.

Radio jest jednym z tych kanałów komunikacji, który świetnie trafia do młodych mam, nadaje się zarówno do kampanii wizerunkowych jak i produktowych.
Wytworzenie i zakorzenienie pozytywnego obrazu marki jest o tyle istotne, że matki kierują się w swoich wyborach renomą. Dlatego są skłonne zapłacić wyższą cenę, by mieć pewność wysokiej jakości. Dzięki kampaniom i akcjom niestandardowym w radiu można ugruntować pozytywną opinię o produkcie.

Codziennie radia słucha 622 tys. kobiet z dziećmi w wieku do 2 lat. Najwięcej mam małych dzieci gromadzi się przed odbiornikami w godzinach 9-13 – wtedy zasięg w tym targecie wynosi ponad 30 proc., co oznacza, że w każdej godzinie radia słucha ponad 250 tys. kobiet z małymi dziećmi.

 

Matki małych dzieci są wyjątkowo wierne słuchanym stacjom – blisko dwie trzecie słucha tylko jednej stacji dziennie. Co czwarta deklaruje, że są to tylko dwie rozgłośnie.

 

Kobiety z tego targetu najczęściej słuchają radia w domu – to medium towarzyszy im w trakcie codziennych rutynowych prac i obowiązków, dzięki czemu mogą skupić się na przekazie, również tym reklamowym.

 

Dane: MillwardBrown SMG/KRC, Radio Track, fala: I-VIII 2010