Dobre półrocze dla radia w Polsce.W I półroczu 2018 prawie 73 proc. Polaków słuchało radia każdego dnia.

Dziennie 72,7 proc. Polaków słuchało radia w pierwszym półroczu 2018. – wynika z najnowszych danych badania Radio Track.

W minionym półroczu radio włączało codziennie 72,7 proc. Polaków, czyli prawie 22 mln osób.
(760 tys. więcej słuchaczy niż w roku ubiegłym). A każda z nich słuchała radia średnio ponad 4 godziny dziennie (269 min).
Najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 74,4 proc.
z nich słuchało radia) oraz w wieku 40-59 lat (każdego dnia 75,4 proc. z nich słuchało radia). Wzrósł zasięg słuchalności radia wśród młodzieży w wieku 15-24 lat, do 70,9 proc. z 69,4 proc. w roku ubiegłym.

Polacy słuchają radia w pracy dziennie o kwadrans dłużej niż w półroczu ubiegłym. Prawie 14% Polaków pracując słucha radia codziennie (4 mln), średnio przez 384 min, co stanowi 27% całego czasu słuchania.

Radio jest nieodłącznym towarzyszem podróży. Coraz więcej Polaków (37,6%) słucha radia w samochodzie (11 mln), a średni czas słuchania wynosi 121 minut. Ponad połowa kierowców (52,5%) słucha radia codziennie. Słuchanie w samochodzie stanowi 23% całego czasu słuchania radia. Wyniki badania RT wskazują na utrzymujące się dwa silne drive time’y wśród polskich kierowców (kobiet i mężczyzn). Są to dni powszednie w godzinach od 7 do 9 oraz od 15 do 17.

Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych.
W minionym półroczu radia dziennie słuchało 76,9 proc. osób z wyższym wykształceniem (75,1 proc. w roku ubiegłym) oraz 73,4 proc. ze średnim (71,6 proc. w roku ubiegłym). Najwyższe zasięgi radia notowane są w kategoriach zawodowych: wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów czy właścicieli firm.
Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM, to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez Internet oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych. Radio świetnie wykorzystuje dodatkowe kanały dystrybucji – większość stacji nadających w Polsce jest obecna online.

Dane: Radio Track, Kantar MillwardBrown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Fala I-VI 2018.