Dla radia czwarty kwartał najlepszy w 2010 roku
Czwarty kwartał był najlepszym kwartałem dla radia w całym 2010 roku. Dziennie radia słuchało średnio 23,7 mln osób.
Według badania Radio Track, realizowanego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, w czwartym kwartale zasięg dzienny radia ogółem wynosił 78,41 proc. Był najwyższy spośród wszystkich kwartałów 2010 roku i był wyższy niż w analogicznym okresie 2009 roku. W okresie październik-grudzień ub.r. średnio każdego dnia radia słuchało 23,7 mln osób, podczas gdy rok wcześniej było to o ponad 100 tysięcy osób mniej.
ZASIĘG DZIENNY | 4 kwartał 2009 | 1 kwartał 2010 | 2 kwartał 2010 | 3 kwartał 2010 | 4 kwartał 2010 |
w proc. | 78,06% | 78,35% | 77,22% | 77,87% | 78,41% |
w mln | 23578 | 23664 | 23322 | 23521 | 23684 |
Najwyższe zasięgi radio notuje w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców targetach: wśród młodzieży i dorosłych. W czwartym kwartale średnio dziennie radia słuchało 82,8 proc. osób w wieku 25-39 i 79,9 proc. w wieku 15-24 lat. Najchętniej radia słuchają osoby z wykształceniem wyższym (zasięg dzienny w tej grupie to 82,9 proc.) oraz średnim (79,3 proc.).
Radio chętniej włączają mężczyźni (średnio dziennie 81 proc. z nich słuchało radia w czwartym kwartale), niż kobiety (76 proc.).
ZASIĘG DZIENNY | 4 kwartał 2009 | 1 kwartał 2010 | 2 kwartał 2010 | 3 kwartał 2010 | 4 kwartał 2010 |
Kategoria wieku | |||||
15-24 lata | 79,30% | 79,52% | 79,95% | 79,56% | 79,93% |
25-39 lat | 82,94% | 81,33% | 80,86% | 83,01% | 82,79% |
40-59 lat | 77,76% | 78,75% | 77,16% | 76,66% | 76,58% |
60-75 lat | 68,56% | 71,03% | 67,93% | 69,80% | 73,12% |
Poziom wykształcenia | |||||
podstawowe | 70,74% | 73,49% | 71,21% | 72,02% | 72,45% |
zasadnicze zawodowe |
76,91% | 77,12% | 73,53% | 75,89% | 76,49% |
średnie | 78,97% | 78,58% | 78,10% | 78,45% | 79,31% |
wyższe | 83,17% | 82,87% | 82,81% | 82,38% | 82,89% |
brak odpowiedzi | 85,24% | 81,79% | 76,33% | 61,21% | 53,87% |
W całym ubiegłym roku zasięg dzienny wyniósł 78 proc. i był prawie taki sam jak w rekordowym 2009 roku. Średnio dziennie radio włączało w 2010 roku 23,5 mln osób.
Wszystkie dane: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC