Codzienne rozmowy z politykami gromadzą ponad 7 mln słuchaczy

W pierwszym półroczu średnio każdego dnia powszedniego 7,1 mln Polaków słuchało rozmów z politykami w największych rozgłośniach radiowych.

Wywiady nadawane od poniedziałku do piątku przez ogólnopolskie i ponadregionalne rozgłośnie, których gośćmi byli politycy, skupiały codziennie grono 7,1 mln słuchaczy. Do najpopularniejszych audycji tego typu należą „Kontrwywiad” w RMF FM (2,5 mln słuchaczy), „Gość Radia Zet” (1,7 mln), rozmowa w „Sygnałach dnia” Programu 1 Polskiego Radia (1,5 mln), „Salon polityczny Trójki” (0,9 mln) i wywiady w „Poranku Radia Tok FM” (0,3 mln).

Słuchacze wywiadów emitowanych w dni powszednie to przeważnie osoby dorosłe: 41,5 proc. z nich jest w wieku 25-45 lat. Połowa ma wykształcenie średnie, kolejne 27,2 proc. – wyższe. Spośród grup zawodowych największą część stanowią technicy (21,2 proc.), przedstawiciele wolnych zawodów i specjaliści (16,8 proc.), robotnicy wykwalifikowani (14,9 proc.) oraz właściciele firm (11,5 proc.).

Polacy słuchają chętnie również weekendowych audycji z udziałem polityków. Sobotnie „Przesłuchanie” w RMF FM gromadziło w pierwszym półroczu średnio 2 mln słuchaczy, niedzielny „Siódmy dzień tygodnia” Radia Zet – 1,6 mln, „Śniadanie w Trójce” – 786 tys., „Ranni politycy” w ponadregionalnym TOK FM – 114 tys., a „Śniadanie w Parlamencie” w warszawskim, lokalnym Radiu Vox FM – 20 tys.

Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, okres: styczeń-czerwiec 2011, wskaźnik: zasięg w kwadransach.
W analizie uwzględniono audycje: „Rozmowa dnia” w „Sygnałach dnia” w Programie 1 PR, „Salon polityczny Trójki”, „Kontrwywiad” w RMF FM, „Gość Radia Zet”, „Goście Poranka” w Tok FM, „Gość Radia PiN”, „Śniadanie w Trójce”, „Przesłuchanie” w RMF FM, „Siódmy dzień tygodnia” w Radiu Zet, „Ranni politycy” w Tok FM, „Śniadanie w Parlamencie” w Radiu Vox FM.