Blisko 5 mln słuchaczy gromadzą radiowe magazyny informacyjne
Każdego dnia powszedniego 4,8 mln osób słucha przynajmniej jednego z magazynów informacyjno-publicystycznych nadawanych przez polskie rozgłośnie ogólnopolskie i ponadregionalne – wynika z najnowszych badań Radio Track.
Radio – mimo wciąż pojawiających się nowych technologii – pozostaje jednym z najszybszych mediów. Przy tym jest powszechne i ogólnodostępne, co sprawia, że jest skutecznym źródłem informacji dostarczanych w czasie serwisów i dłuższych programów informacyjnych.
Audycje podsumowujące dzień, nadawane zazwyczaj popołudniami, gromadzą głównie mężczyzn, którzy stanowią 53,3 proc. ich słuchaczy.
Największą grupą odbiorców są osoby dorosłe, w wieku 25-39 lat (32,7 proc. wszystkich słuchaczy tych programów) i 40-59 lat (39,6 proc.). Blisko połowa ma wykształcenie średnie (45,1 proc.), a co trzeci słuchacz – wyższe (33,9 proc.). Biorąc pod uwagę sytuację zawodową badanych, najwięcej jest dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów – 21,3 proc. Pracownicy umysłowi stanowią 15,2 proc. słuchaczy, a robotnicy wykwalifikowani – 14,9 proc.
Z racji na porę emisji – w trakcie powrotów z pracy, bardzo wiele osób słucha tych audycji w samochodzie – 2,7 mln osób. Słuchanie magazynów informacyjnych w domu deklaruje 3,4 mln osób, a w pracy – 1,3 mln.
W analizie wzięto pod uwagę audycje: „Popołudnie z Jedynką” Programu 1 PR, „Zapraszamy do Trójki – popołudnie” Programu 3 PR, „Nie do zobaczenia” Radia Zet, „Obraz Dnia” RMF FM, „Popołudnie Radia Tok FM”, „Radar” Eski Rock, „Popołudnie Radia PIN o Gospodarce”.
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, I-III 2012, cała Polska, wszyscy 15+