AGB przedstawiło metodologię mierzenia słuchalności kanałów internetowych

Podczas ostatniego posiedzenia Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI), instytut AGB Nielsen Media Research przedstawił swoją metodologię pomiaru stacji w sieci.

Oferowana przez AGB Nielsen technologia – Streaming Marketing Intelligence, łączy dwa rodzaje badań: site centric i panel. Pierwszą metodologią mierzone jest natężenie słuchania radia, drugą – struktura demograficzna słuchaczy. Dzięki połączeniu obu metodologii możliwy jest dokładny pomiar wielkości audytorium i demografii, planowanie kampanii reklamowych i prowadzenia analiz typu post-buy oraz porównania wyników z innymi mediami, m.in. tradycyjnym radiem.

Przedstawiona przez AGB Nielsen metodologia zakłada mierzenie słuchalności kanałów radiowych odtwarzanych różnymi sposobami, m.in. poprzez playery na stronach WWW nadawców jak i aplikacje typu WinAmp. Oferuje ona szereg wskaźników, takich jak liczba unikalnych użytkowników (dane na podstawie cookies), średni czas słuchania, średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników.

Spotkanie z AGB Nielsen Media Research było kolejnym w trakcie przeglądu istniejących na rynku metodologii umożliwiających pomiar słuchalności kanałów internetowych.

Wcześniej członkowie IRBRI spotkali się z przedstawicielami instytutów Gemius SA i Millward Brown SMG/KRC.

IRBRI, po zapoznaniu się ze wszystkimi metodologiami i po publicznej dyskusji, podejmie decyzję, jakie warunki musi spełniać polski standard tego typu badania. Na tej podstawie powstanie zapytanie ofertowe; w wyniku przeprowadzonego przetargu zostanie wyłoniony instytut, który będzie prowadzić badania w Polsce.
Działania i doświadczenie KBR w ramach Inicjatywy będzie wykorzystywane w pracach PBI nad badaniami streamingu.

Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) została zawiązana w lipcu 2009 roku z inicjatywy członków KBR-u i Polskich Badań Internetu. Pracuje nad stworzeniem pierwszego w Polsce standardu badań słuchalności kanałów internetowych.
Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.
Polskie Badania Internetu to firma badawcza powołana przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine, w celu stworzenia standardu badań Internetu w Polsce. PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest wykonywane na zlecenie PBI przez firmę Gemius SA.