Codziennie radia słucha 86 proc. rodziców małych dzieci

Każdego dnia 85,8 proc. rodziców małych dzieci słucha radia. Średnio spędzają przy odbiorniku 277 minut dziennie, o 23 minuty dłużej niż przeciętny słuchacz.

Codziennie radio skupia średnio 3,5 mln rodziców dzieci w wieku do sześciu lat. Każdego tygodnia jest ich już 3,9 mln, czyli 96,5 proc. Radio jest więc tym kanałem, dzięki któremu można dotrzeć niemal do wszystkich osób z tego targetu, atrakcyjnego dla reklamodawców z wielu branż: przede wszystkim dla producentów środków higienicznych dla niemowląt i małych dzieci, jedzenia, ubranek czy zabawek.

Rodzice stawiają na jakość, na dalszy plan odkładając cenę, nie są skłonni oszczędzać na wydatkach na dzieci. Ufają znanym markom, ale wiele od nich wymagają i oczekują. Poszukują jednak nie tylko produktów związanych z dziećmi czy rodzicielstwem – starają się również znaleźć substytuty życia towarzyskiego (telewizja, Internet), dlatego są również idealną grupą docelową dla telekomów, sieci kablowych, dostawców Internetu, firm świadczących usługi rozrywkowe.

Średni czas słuchania wśród rodziców to 277 minut, o 23 minuty więcej niż w przypadku wszystkich respondentów.

Blisko połowa rodziców-słuchaczy (48,2 proc.) robi codzienne zakupy. Są więc również atrakcyjnym targetem dla producentów FMCG.
Pozytywnie określają oni swoją sytuację materialną. Dochód łączny w co czwartym gospodarstwie domowym rodziców-słuchaczy wynosi między 3 a 5 tys. zł. W co piątym – powyżej 5 tysięcy złotych.

Osoby z tego targetu należą również do atrakcyjnych dla marketerów grup zawodowych. Blisko jedna czwarta to dyrektorzy i przedstawiciele wolnych zawodów, jedna piąta – pracownicy umysłowi.

 

 

 

Dane: Radio Track, IX-XI 2011