Coraz więcej kobiet słucha radia
Są jednym z ważniejszych targetów dla reklamodawców i jedną z istotniejszych grup odbiorców radia. Blisko 12 mln kobiet słucha radia codziennie.
Kobiety w przeważającej liczbie gospodarstw domowych decydują o zakupach i finansach. To dlatego są atrakcyjne dla reklamodawców z tak wielu sektorów.
Reklamy kierują do nich nie tylko producenci dóbr szybko zbywalnych czy kosmetyków, ale też telefonów komórkowych, ubrań czy banków. Kobiety bowiem robią coraz szybsze kariery, coraz więcej zarabiają, mają pieniądze na własne wydatki. Młodsze kobiety są mniej wierne markom i produktom, starsze bardziej. Jednak często kupują pod wpływem reklamy.
Radio jest jednym z tych kanałów, które bardzo dobrze trafia do tego targetu. Według badań Radio Track już ponad 76 proc. kobiet deklaruje, że słucha radia codziennie – to ponad 11,7 mln słuchaczek dziennie, o 200 tys. więcej niż rok temu.
Kobiety poświęcają na słuchanie radia średnio 275 minut dziennie. Najwięcej radio gromadzi od godz. 9, kiedy to ponad 30 proc. kobiet deklaruje słuchanie jakiejkolwiek stacji. Zasięg na poziomie poziomie powyżej 25 proc. utrzymuje się aż do godz. 15.
Kobiety najczęściej słuchają radia w domu przez cały dzień. Dzięki temu są idealnym odbiorcą, bo mogą skupić się na przekazie (również reklamowym), radio nie jest dla nich wyłącznie medium tła.
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, zasięg dzienny, płeć: kobiety, fala: VI 2009 – V2010.