IRBRI przyłącza się do grupy konsultacyjnej PBI
Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) łączy siły z grupą konsultacyjną, która prowadzi prace nad nowym standardem pomiaru Internetu w ramach konsultacji branżowych organizowanych przez Polskie Badania Internetu.
Odbyło się już spotkanie podsumowujące działania IRBRI i grupy konsultacyjnej PBI pracującej nad pomiarem streamów w Internecie. Ustalono podczas niego, jakie parametry musi spełniać takie badanie, by odpowiadało wymogom nie tylko nadawców materiałów audio i wideo, ale też właścicielom sieciowych rozgłośni. Zdecydowano m.in., że w badaniu słuchalności internetowych kanałów radiowych identyfikowane będą całe platformy skupiające stacje oraz pojedyncze streamy, demografia będzie badana na podstawie panelu, a jako podstawowy wskaźnik ustalono słuchalność minutową (na jej podstawie wyliczone zostaną np. zasięgi).
W ten sposób członkowie IRBRI zdecydowali, że badanie mierzące słuchalność kanałów internetowych stanie się częścią nowego standardu pomiaru Internetu, nad którym pracują obecnie Polskie Badania Internetu.
Osobom pracującym nad nowym projektem zostały przekazane efekty dotychczasowych prac IRBRI, m.in. wnioski ze spotkań z instytutami, które prezentowały swoje metodologie.
Członkowie IRBRI będą teraz brać udział w dalszym procesie decyzyjnym, którego efektem będzie powstanie specyfikacji określającej wymagania, jakie musi spełniać nowe badanie Internetu (również w części dotyczącej pomiaru kanałów radiowych).
Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) została zawiązana w lipcu 2009 roku z inicjatywy członków KBR-u i Polskich Badań Internetu.
Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) została powołana przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine – w celu stworzenia standardu badań internetu w Polsce. PBI promuje wiarygodne i rzetelne badania polskiego internetu, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line. Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem.