W soboty radio najchętniej słuchane jest w domu
Trzy czwarte Polaków słucha radia w soboty – średnio każdej soboty gromadzi 22,5 mln osób. Ponad połowa z nich włącza radio w domu, co trzeci – w samochodzie. Najchętniej radio słuchane jest w ciągu dnia – od rana aż do późnego popołudnia.
Soboty to ważny czas dla rozgłośni – wówczas ich odbiorcy mogą uważniej słuchać radia, bardzo często towarzyszy im ono podczas drogi samochodem na cotygodniowe zakupy do hipermarketów. Wtedy staje się ono ostatnim medium, za pośrednictwem którego konsument styka się z przekazem reklamowym i to on może wpłynąć na jego ostateczne decyzje zakupowe.
Dlatego rozgłośnie starają się urozmaicić sobotnie pasma przed- i popołudniowe. To wtedy radio ma najwięcej słuchaczy – już od godziny 10 zasięg przekracza 30 procent, co znaczy, że w każdej godzinie radio włącza ponad 9,2 mln osób. Aż do godziny 17 zasięg utrzymuje się na poziomie powyżej 20 proc.
To właśnie w tych pasmach radia oferują swoim słuchaczom magazyny poradnikowe, programy prowadzone przez gwiazdy, wywiady z postaciami show-biznesu. Na przykład RMF FM nadaje pięciogodzinne pasmo „Przepis na weekend”, Radio ZET proponuje wywiady Rafała Bryndala „Taniec z Bryndalem”, Złote Przeboje – pasmo Marzeny Rogalskiej „Co mi powiesz, jak Cię złapię”, Radio Plus – rozmowy Anny Popek „Popek, kultura i gwiazdy”, Radio Vox FM emituje wywiady Jolanty Fajkowskiej pt. „Autografy”, a Program 3 Polskiego Radia – autorski magazyn Marka Niedźwieckiego „Markomania”.
Najczęściej radio w soboty słuchane jest w domach – właśnie tam radio włącza 55,2 proc. słuchaczy, czyli ponad 16 milionów osób. W samochodzie radio ma włączone blisko 10 mln osób, a w pracy – 2,4 mln.
Sobotni słuchacze to w większości mężczyźni (55,4 proc.), osoby dorosłe (w wieku 25-59 lat stanowią ponad dwie trzecie wszystkich odbiorców), z wykształceniem średnim (47,1 proc.).
Aż 53 proc. słuchaczy włączających radio w pierwszy dzień weekendu deklaruje, że robi codzienne zakupy.
Najwyższe zasięgi radio notuje w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców kategoriach zawodowych: wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów czy właścicieli firm.
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, I-XII 2011