W I półroczu 2025 radio zwiększyło zasięg

Od początku 2025 roku utrzymuje się trend wzrostowy słuchalności radia – według najnowszych danych badania Radio Track zasięg dzienny radia ogółem wyniósł w pierwszym półroczu br. 63,6 proc., co stanowi wzrost o 1,3 pkt proc. w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2024. Wyższą słuchalność radio odnotowuje we wszystkich grupach wiekowych i na wszystkich poziomach wykształcenia. Najwięcej Polaków słucha radia w samochodzie i w tej grupie także widoczny jest wzrost wyników.

W pierwszym półroczu bieżącego roku codziennie radia słuchało 63,6 proc. Polaków, co przekłada się na 18,7 mln osób. Jest to wzrost o blisko 400 tys. w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2024. Zarówno w roku bieżącym, jak i w poprzednim ponad 24 mln Polaków włączało radio co najmniej raz w tygodniu.

Najpopularniejszym miejscem słuchania radia jest samochód – w pierwszej połowie tego roku radia w samochodzie słuchało 11,4 mln Polaków, czyli o ok. 380 tys. więcej niż rok wcześniej. Drugim miejscem, gdzie chętnie słuchamy radia jest dom – ok. 8,6 mln Polaków słuchało radia w domu zarówno w pierwszym półroczu 2025, jak i 2024 roku. Z kolei o 68 tys. wzrósł odsetek osób słuchających radia w pracy, obecnie taką formę spędzania czasu z radiem preferuje ok. 3,8 mln Polaków.

W omawianym okresie wzrost słuchalności radia widoczny jest we wszystkich grupach wiekowych. Wśród osób w wieku od 40 do 59 lat radia słuchało 69,5 proc., co stanowi wzrost o 2 pkt proc. w porównaniu do pierwszego półrocza roku poprzedniego. W grupie 60-75 lat – 62,6 proc. (wzrost o 1,5 pkt proc.); w grupie 25-39 lat – 61,1 proc. (wzrost o 0,7 pkt proc.). Tendencja wzrostowa widoczna jest także w grupie najmłodszych badanych, czyli osób w wieku od 15 do 24 lat: 54 proc. w I półroczu 2025 wobec 53,3 proc. w I półroczu 2024.

Słuchalność radia w I półroczu bieżącego roku wzrosła na wszystkich poziomach wykształcenia. Najwięcej słuchaczy radia jest wśród osób w wykształceniem wyższym – 65,2 proc. (wzrost o 0,7 pkt proc.), nieznacznie mniej wśród osób z wykształceniem średnim – 64,4 proc. (wzrost o 1,4 pkt proc.). W grupie z wykształceniem zawodowym i podstawowym radia słucha 61,3 proc. osób (wzrost o 1,8 pkt proc.).

Źródło danych:

Radio Track; Kantar Polska, Adres:Media; styczeń-czerwiec 2025, styczeń-czerwiec 2024, radio total, populacja 15-75 lat, n = 41 976.

Radio Track to standard badań słuchalności stacji radiowych w Polsce. Z wyników badania korzystają niemal wszyscy nadawcy radiowi oraz brokerzy reklamy radiowej i domy mediowe.