120 tys. zł zebranych we wspólnej akcji charytatywnej największych polskich nadawców radiowych
![](https://badaniaradiowe.pl/wp-content/uploads/2017/04/Untitled-design-1-400x280.png)
Dzięki emisji Charytatywnego Bloku Reklamowego na antenach rozgłośni pięciu polskich nadawców radiowych zebrano kwotę 120 tys. złotych. To pierwsze takie wydarzenie w historii rynku reklamowego, gdzie konkurujący ze sobą na co dzień najwięksi nadawcy radiowi zjednoczyli się we wspólnej akcji charytatywnej. Pieniądze przeznaczone zostaną na rehabilitację dzieci z niedosłuchem.
W Dniu Radia, 11 kwietnia br. na antenach nadawców skupionych w projekcie I love radio, wyemitowany został w paśmie porannym, pomiędzy godziną 8:00 a 8:30, charytatywny blok reklamowy. Akcja objęła łącznie 164 rozgłośnie ogólnopolskie, ponadregionalne i lokalne,
a przekaz reklamowy dotarł do ponad 7 mln słuchaczy*.
Firmy, które wykupiły reklamę w specjalnym charytatywnym bloku reklamowym to 50style.pl, Media Expert, Motgum, Tesco, T-mobile oraz Toyota.
Całkowity dochód z bloku reklamowego przekazany zostanie dla Stowarzyszenia Rodziców
i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, które pomaga przywracać dzieciom słuch m.in. po przeszczepach implantów słuchowych. Stowarzyszenie specjalizuje się w prowadzeniu terapii dzieci na turnusach rehabilitacyjnych i zajęć integracyjnych w miejscu zamieszkania, a także grup wsparcia dla rodziców, których uczy się jak rehabilitować dziecko samodzielnie w domu. Cel działalności Stowarzyszenia to rozwój umiejętności komunikacyjnych i językowych dzieci, integrowanie ich ze środowiskiem, w którym żyją, by w przyszłości mogły funkcjonować na równi ze słyszącymi.
Blok Charytatywny był jednym z elementów obchodów Dnia Radia, które wspólnie zorganizowały rozgłośnie radiowe uczestniczące w projekcie I love radio. Do obchodów włączyły się także lokalne stacje radiowe z całej Polski. Przez cały dzień, można było usłyszeć specjalne wydania audycji poświęconych radiu, konkursy, zabawy, sondy uliczne czy podejrzeć radio od kuchni. Relacje wideo z wydarzeń antenowych będą publikowane na stronie Iloveradio.pl.
I love radio
Projekt organizowany wspólnie przez największych nadawców radiowych: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF, Grupę ZPR Media oraz Polskie Radio, celem popularyzacji radia
w Polsce jako efektywnego medium reklamowego. Polega na realizowaniu działań promocyjnych, edukacyjnych i badawczych, kierowanych przede wszystkim do marketerów, reklamodawców bezpośrednich jak i klientów domów mediowych. Działania podejmowane w ramach projektu, w dobie rosnących konkurencyjnych nowych mediów cyfrowych, mają przypominać o zaletach radia, jego ważnej roli, którą pełni w społeczeństwie oraz skuteczności jako medium reklamowe.
Więcej informacji na www.Iloveradio.pl.