120 tys. zł zebranych we wspólnej akcji charytatywnej największych polskich nadawców radiowych
Dzięki emisji Charytatywnego Bloku Reklamowego na antenach rozgłośni pięciu polskich nadawców radiowych zebrano kwotę 120 tys. złotych. To pierwsze takie wydarzenie w historii rynku reklamowego, gdzie konkurujący ze sobą na co dzień najwięksi nadawcy radiowi zjednoczyli się we wspólnej akcji charytatywnej. Pieniądze przeznaczone zostaną na rehabilitację dzieci z niedosłuchem.
W Dniu Radia, 11 kwietnia br. na antenach nadawców skupionych w projekcie I love radio, wyemitowany został w paśmie porannym, pomiędzy godziną 8:00 a 8:30, charytatywny blok reklamowy. Akcja objęła łącznie 164 rozgłośnie ogólnopolskie, ponadregionalne i lokalne,
a przekaz reklamowy dotarł do ponad 7 mln słuchaczy*.
Firmy, które wykupiły reklamę w specjalnym charytatywnym bloku reklamowym to 50style.pl, Media Expert, Motgum, Tesco, T-mobile oraz Toyota.
Całkowity dochód z bloku reklamowego przekazany zostanie dla Stowarzyszenia Rodziców
i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, które pomaga przywracać dzieciom słuch m.in. po przeszczepach implantów słuchowych. Stowarzyszenie specjalizuje się w prowadzeniu terapii dzieci na turnusach rehabilitacyjnych i zajęć integracyjnych w miejscu zamieszkania, a także grup wsparcia dla rodziców, których uczy się jak rehabilitować dziecko samodzielnie w domu. Cel działalności Stowarzyszenia to rozwój umiejętności komunikacyjnych i językowych dzieci, integrowanie ich ze środowiskiem, w którym żyją, by w przyszłości mogły funkcjonować na równi ze słyszącymi.
Blok Charytatywny był jednym z elementów obchodów Dnia Radia, które wspólnie zorganizowały rozgłośnie radiowe uczestniczące w projekcie I love radio. Do obchodów włączyły się także lokalne stacje radiowe z całej Polski. Przez cały dzień, można było usłyszeć specjalne wydania audycji poświęconych radiu, konkursy, zabawy, sondy uliczne czy podejrzeć radio od kuchni. Relacje wideo z wydarzeń antenowych będą publikowane na stronie Iloveradio.pl.
I love radio
Projekt organizowany wspólnie przez największych nadawców radiowych: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF, Grupę ZPR Media oraz Polskie Radio, celem popularyzacji radia
w Polsce jako efektywnego medium reklamowego. Polega na realizowaniu działań promocyjnych, edukacyjnych i badawczych, kierowanych przede wszystkim do marketerów, reklamodawców bezpośrednich jak i klientów domów mediowych. Działania podejmowane w ramach projektu, w dobie rosnących konkurencyjnych nowych mediów cyfrowych, mają przypominać o zaletach radia, jego ważnej roli, którą pełni w społeczeństwie oraz skuteczności jako medium reklamowe.
Więcej informacji na www.Iloveradio.pl.