Radio w domach gra przez ponad trzy godziny dziennie

Radio jest jednym z najpopularniejszych mediów, które towarzyszą Polakom w domu, szczególnie rano, przed i po południu. Średnio radio w domu mamy włączone codziennie przez 198 minut, czyli ponad 3 godziny.
Słuchanie radia w pracy deklarowało w ubiegłym roku 14 proc. Polaków, w samochodzie – 33 proc., natomiast w domu – ponad połowa: 55,4 proc., czyli 16,7 mln osób. Wskaźnik ten nieznacznie wyższy jest w dni powszednie (55,7 proc.) niż w weekendy (54,7 proc.), ale za to w soboty i niedziele radio w domu towarzyszy słuchaczom dłużej – przez 208 minut.

RADIO W DOMU wszystkie dni dni powszednie weekendy
zasięg w kwadransach 55,39 proc. 55,67 proc. 54,67 proc.
średni czas słuchania 198 minut 195 minut 208 minut
Radio Track, I-XII 2010, miejsce słuchania: w domu

Najwyższe zasięgi radio w domu osiąga w godzinach porannych – między 7 a 9, kiedy wskaźnik ten przekracza 17 proc. To wtedy radio jak żadne inne medium może towarzyszyć słuchaczom podczas porannych czynności.

Radio w domu statystycznie częściej włączają kobiety – stanowią 54,3 proc. osób z tej grupy. Najwyższe zasięgi radio słuchane w domu notuje wśród osób najstarszych, w wieku 60-75 lat – 63,8 proc. z nich deklaruje słuchanie radia w domu. Ale również wśród młodszych grup wiekowych jest to popularne medium towarzyszące w domowych czynnościach. W najmłodszym targecie (15-24 lata) zasięg wynosi 57,4 proc.

Zwyczaje słuchania radia w poszczególnych grupach wiekowych są jednak diametralnie różne – podczas gdy najstarsi włączają radio o świcie i intensywnie słuchają go w domu do południa, to najwięcej najmłodszych osób radio skupia w domu po południu, po powrocie ze szkoły czy studiów, i towarzyszy im do późnego wieczora.

Wszystkie dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala: I-XII 2010, miejsce słuchania: w domu